Aan de Amsterdamse grachten

Blog – februari 2021

Vanaf volgende week woensdag 3 maart mogen ook wij weer wat klanten ontvangen in onze showrooms. We vinden het fijn weer mensen in onze showrooms te mogen ontmoeten. Gelukkig hebben wij tijdens deze huidige showroomsluiting creatieve mogelijkheden gevonden om elkaar toch te zien en te spreken. Zo plannen we afspraken momenteel nog digitaal in of we gaan bij klanten thuis op bezoek. Dit kan een beperking zijn, maar wij hebben juist ervaren dat het onze mogelijkheden vergroot.

We zien op dit moment dat de vraag in de bouw groter is dan het aanbod. De juiste en goede vakmensen zijn moeilijk te vinden en wanneer je er één hebt gevonden, zit hun planning vaak al vol voor het komende half jaar of soms zelfs het gehele jaar. En wanneer je iemand hebt gevonden die beschikbaar is, rijzen de prijzen soms echt de pan uit. Wij zien daarom ook steeds meer aanvragen vanuit het westen van het land komen. Je wordt online ook makkelijker gevonden en met de huidige digitale mogelijkheden kun je de afstand letterlijk heel klein maken.

Virtueel de mogelijkheden verkennen

Velen van ons werken al bijna een jaar thuis en zijn daardoor goed bekend met alle digitale mogelijkheden. Dit maakt een digitale afspraak voor sommigen juist makkelijker, dan het inplannen van een fysiek bezoek en het reizen naar een showroom. De grootste uitdaging zit voor ons in het creëren van de juiste beleving en het écht ervaren van een keuken. Dat is natuurlijk heel anders dan hoe een afspraak er bij ons in de showroom aan toegaat. Dat kunnen én willen we ook niet met elkaar vergelijken. Voor de echte beleving moet je de materialen, de ruimte en de mogelijkheden namelijk niet alleen zien, maar ook voelen! Dus (minimaal) één fysieke afspraak in de showroom is wat ons betreft een must. Echter, het bespreken van diverse zaken en het finetunen van jouw droomkeuken kan prima digitaal!

Door dit proces steeds vaker online te doorlopen, gaat het helpen van de klant ‘op afstand’ ons ook steeds beter af. We kunnen je tijdens het gesprek vaak direct al hele mooie schetsen en ontwerpen laten zien, zodat je wel direct een beeld krijgt van wat de mogelijkheden in jouw droomkeuken zijn. De digitale wereld maakt onze wereld letterlijk veel kleiner. Zo hebben we bijvoorbeeld eind 2020 en afgelopen week verschillende keukens in onze eigen hoofdstad mogen plaatsen. Deze ligt ‘normaal’ gesproken ver buiten ons werkgebied, maar hoe hard is dat werkgebied tegenwoordig nog? Alle digitale oplossingen maken het dat de afstand tussen bijvoorbeeld Malden/Wanssum en Amsterdam tegenwoordig veel makkelijker te overbruggen is.

Maatwerk keuken biedt de oplossing

Zo hebben we momenteel naast in Limburg, Noord-Brabant en Gelderland dus ook een aantal prachtige projecten in Noord-Holland. Deze week mochten we zelfs een aantal mooie keukens aan de Amsterdamse grachten plaatsen. Het leven in zo’n grote stad is natuurlijk niet vergelijkbaar met wat wij hier in het zuiden gewend zijn. Dat heeft zo zijn charmes en wij hebben daar ook echt even van genoten, en soms ook over verbaasd. Je ziet andere oplossingen en mogelijkheden, omdat je in een grote, authentieke en drukke stad bent. Ter illustratie: de weg wordt een hele ochtend afgesloten, omdat je alles moet lossen. En de auto’s die dan toevallig toch de straat in rijden, wachten rustig een uur tot anderhalf uur. En omdat alles zo oud is, is niets recht. Het is ook onbegonnen werk om het recht te maken. Het is dan ook maar goed dat onze keukens letterlijk maatwerk zijn, want dat heb je nodig om het geheel mooi passend te krijgen.

’s Avonds rijden we moe maar voldaan weer fijn terug naar het zuiden. Juist de afwisseling in drukte en rust, authentiek versus modern, ruimte en dicht op elkaar leven is erg mooi. Het heeft allemaal wel wat! Waar we ook komen; overal leveren we maatwerk en dan bedoel ik letterlijk en figuurlijk maatwerk. Want maatwerk maakt het bijzonder!

Uitsluitend op afspraak onze showrooms bezoeken

Vanaf 3 maart mogen we weer afspraken gaan inplannen in onze showrooms. Door drukte en maatregelen waar we nog steeds mee te maken hebben, loopt de wachttijd van de te plannen afspraken momenteel op. We vragen hiervoor jullie begrip, we willen iedereen de tijd en aandacht geven die ze verdienen.

Geschreven door: Annemarie de Mulder